Korunk fiatalabb generációi nyitottabbak az immerzív és interaktív tanulásra, figyelmüket jobban lekötik a mozgó, színes tananyagok, és ennek a korosztálynak a képviselői a digitális térben is otthonosan mozognak. Mindezeket figyelembe véve Intézetünkben elkezdtünk virtuális valóság (VR) környezetben megjelenő szemléltető anyagokat és feladatokat készíteni. Elsődleges célunk ezekkel a tartalmakkal a sejtek felépítésének és a sejtszintű folyamatoknak a tankönyvi ábráknál szemléletesebb, részletgazdagabb, 3D formában történő dinamikus megjelenítése hallgatóink számára. Ennek megvalósításához elnyertük a PTE-ÁOK II. POTEPillars Oktatásfejlesztési Ötletverseny támogatását is. A VR technológiák hatékonyságának kulcsa az oktatásban, hogy a diákok interaktív módon részt vehetnek a különböző folyamatokban, ugyanakkor a saját tempójukban haladhatnak a tananyagrészek feldolgozásával. Ez az élményszerű tanulás, a megértés és a felidézhetőség segítése mellett, hatékonyabbá teheti a megtanult ismeretanyagok készség szintjére való fejlesztését is. Az eddig elkészült VR tartalmainkat a „Dr. Szentágothai János biológia verseny” döntőjében, a „Kutatók éjszakája”, valamint az „Agykutatás hete” rendezvényeken mutattunk be. Az általunk készített első VR feladat a PTE 3D Nyomtatási és Vizualizációs Központtal együttműködve az Erasmus+ V.I.B.E. (Virtual Biomedical and STEM/STEAM Education) projekt részeként az alábbi LINKen érhető el.